یادداشت رییس دانشگاه کاشان به‌ مناسبت روز ملی تکریم خیرین

پانزدهم رمضان روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) است و به میمنت سالروز ولادت کریم اهل بیت، در تقویم کشورمان این روز به‌نام روز ملی اکرام و تکریم خیرین نامگذاری شده است.
دانشگاه کاشان این افتخار را داشته است که برای توسعه علم و فناوری از ظرفیت مردم و خیرین استفاده نماید. ستاد خیرین دانشگاه کاشان در سال ۱۳۸۷ تشکیل و فعال شد و این نهال با برکت اکنون تبدیل به شجره طیبه در وزارت علوم و همه دانشگاههای کشور شده است. خیرین نیک اندیش و بلند همتی که نیت پاک خود را در مقدس ترین و ارزشمند ترین جایگاه، یعنی دانشگاهها، و برای رشد و بالندگی مستعدترین و موثرترین نیروهای انسانی جامعه، یعنی اساتید و دانشجویان به بروز و ظهور رساندند. علم و فناوری در تمام جوامع بشری عامل اصلی اقتدار و افتخار است و استفاده از ظرفیت واقفین و خیرین در همه کشورها از جمله کشورهای پیشرفته همواره مورد توجه بوده و با کیفیت ترین و معتبرترین دانشگاههای دنیا مانند استنفورد، ام آی تی MIT و… بصورت قابل توجه و تامل از ظرفیت وقف، اهدا و کمکهای مردمی استفاده مینمایند.
در کشور عزیزمان که بهره‌مند از فرهنگ بالای اسلامی و ایرانی است، هنوز از ظرفیت و استعداد وقف، اهدا و کمکهای مردمی و خیرین بطور کامل برای ارتقای جایگاه علم، فناوری، نوآوری و کارآفرینی استفاده نشده است که نیازمند تبیین بیشتر این موضوع است.
دانشگاه کاشان در چند سال اخیر در حوزه فعالیت خیرین و حامیان دانشگاهی، رتبه برتر را بین دانشگاه های کشور کسب نموده و قطعا این حمایت مادی، معنوی و فکری خیرین مسیر رشد و بالندگی دانشگاه را برای تأثیرگذاری و افتخارآفرینی، هموارتر و پرشتاب تر خواهد نمود.
اینجانب به نمایندگی خانواده بزرگ دانشگاه کاشان وظیفه دارم از مدیرعامل محترم و اعضای هیأت مدیره و هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه کاشان و بویژه از تک تک خیرین ارجمند و گرامی دانشگاه تقدیر و تشکر نموده و از درگاه الهی سلامتی، سعادتمندی و بهروزی ایشان را طلب نمایم.

بدین رَواقِ زَبَرجَد نوشته‌اند به زر
که جز نِکوییِ اهلِ کرم نخواهد ماند

دکتر عباس کتابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *