تپش بیوتکنولوژی در مسلم‌آباد

◽️در آستانه ۲۷ آذر روز جهانی بیوتکنولوژی در روستای مسلم‌آباد در شمال قمصر به منزل خیرین پروژه بیوتکنولوژی رفتیم.
◽️قصه این ساختمان که یکی از بناهای بیست و ششگانه خیر ساز در دانشگاه کاشان است از ایده، اندیشه و پایمردی یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه کاشان برآمده است.
◽️دکتر حسینعلی رفیعی‌پور که هم‌روستا، همسایه و فامیل زوج خیر و مهروز این روستا حاج رضا مسلمی‌نیا و حاجیه معصومه صادقی است؛ هرازگاهی با هم درباره انجام کاری برای حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی به ویژه در زمینه درمان سرطان، صحبت می‌کنند؛ تا اینکه گفتگوهایی بر سر هزینه کرد درآمد حاصل از فروش یک ملک پیش می‌آید و پس از واکاوی گزینه های مختلف، دکتر رفیعی پور احداث آزمایشگاه بیوتکنولوژی در دانشگاه کاشان را پیشنهاد می‌دهد و حاج رضا، همسر و فرزندان، می‌پذیرند.
◽️سال ۱۳۹۵ کلنگ این پروژه به زمین زده می‌شود؛ برآورد هزینه می‌شود و پس از وقفه‌هایی سال ۱۳۹۷ عملیات ساختمانی، توسعه می‌یابد. ساختمانی با دو هزار متر مربع زیربنا در دو طبقه با ۱۹ آزمایشگاه، ۱۲ اتاق و هشت فضای دیگر. اکنون قریب چهل درصد کارهای ساختمان انجام شده است.
◽️حاج رضا و معصومه خانم به گرمی و اخلاص ما را می‌پذیرند؛ آنها که پروژه را به شکرانه نوه‌هایشان؛ امیرعلی و امیرعباس؛ به نام «امیران» نامگذاری کرده‌اند؛ امشب از تولد سومین امیر(امیرنیکان) در خانواده‌، خبر می‌دهند.
◽️در این شب سرد آخرین روزهای پاییز که باد استخوان سوزی از دامنه کوه به سوی دشت، می‌وزید؛ در این خانه گرم، از هر دری سخنی رفت: اهمیت و آینده رشته بیوتکنولوژی در دنیای امروز و فردا، ضرورت استمرار عملیات ساختمانی پروژه، مطالبه قریب صد دانشجوی بیوتکنولوژی دانشگاه کاشان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای گسترش فضاها و تجهیزات آزمایشگاهی، زمینه سازی برای پذیرش دانشجویان دکتری این رشته در دانشگاه کاشان، روند انجام مراحل ساخت و برآورد اعتبار مور‌د نیاز پروژه، اهمیت مشارکت خیرین محترم در دانشگاه، سوابق مهرورزی و خیریه های خانواده مسلمی‌نیا در تهران و‌ مسلم آباد و… .
◽️آنچه در این گفتگو رئیس دانشگاه و اعضای بنیاد حامیان را دلگرم و شعف‌مند کرد؛ سخن حاج رضا بود که گفت: برای ادامه عملیات ساختمانی پروژه، آماده است و‌ حتی عزم تجهیز آن را هم دارد و به فرزندانش هم توصیه می‌کند که حمایت خود از این پروژه را ادامه دهند.
◽️در این جلسه،قاب شعر دانشجوی دانشگاه کاشان به همراه عکس حضور این زوج در جشن بورسیه، تقدیم خانواده مسلمی نیا شد:

ای دوست که مسلمی‌نیایت خوانند
افلاک ز انوار تو نور افشانند

هرگاه سخن از تو رود می‌گویند
این پاک‌دلان ز مردم کاشان اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *