پرسش احوال شریف

🔸مرتضی شریف خبرنگار پیشکسوت کاشانی چندی است که رنجور از بیماری است.
🔹او را می‌توان شاهد اتفاقات مهم این شهرستان در نیم قرن اخیر دانست؛ چرا که در قامت خبرنگار در اغلب رخدادهای مهم منطقه حاضر بود. دوربینی به دوش داشت و قلم و‌کاغذی در دست. هنوز عصر ارتباطات دیجیتال و اینترنتی به وسعت و دسترسی امروز نبود؛ مرتضی شریف و زنده یاد جواد بهروز، باید به سرعت فیلم و خبر را تهیه می‌کردند و ویدئو را به اتوبوس اصفهان می‌دادند تا به مرکز استان و‌ سپس مرکز صدا و سیما ببرند تا همان روز، خبر روی آنتن برود. اغلب هم اخبار با یک روز تأخیر پخش می‌شد.
🔸مرتضی شریف متولد ۱۳۳۱ است و پس از بازنشستگی از واحد مرکزی خبر، پایگاه خبری فجر کاشان را راه‌اندازی کرد و با انگیزه و انرژی، همچون گذشته در صحنه خبر حاضر می‌شد.
🔹مرتضی فرزند نظام‌الدین، نوه محمد و نتیجه آیت‌الله ملاحبیب‌الله شریف است. او علاوه بر تهیه خبر، دفترچه‌هایی از یادداشت روزانه دارد که تاریخ معاصر کاشان را از بین سطور آن می‌توان خواند.
🔸شریف ویژگی‌های خاص خود را در کار حرفه‌ایش داشت: به غایت آرام و خونسرد، اهل نصیحت و‌ موعظه، معتدل در رفتار و نگرش سیاسی و اجتماعی، پایبند به سبک خبر نویسی سنتی، دوری از چالش و‌ نقدهای گزنده و…
🔹دوشنبه شب سیزدهم آذر ماه فرصتی دست داد تا اعضای بنیاد حامیان دانشگاه کاشان از این مرد شریف، عیادتی داشته باشند و با ذکر خاطرات حضور او در رخدادهای مهم کاشان و با تشکر از همه زحماتش برای شهر و دانشگاه و بنیاد حامیان دانشگاه، برای سلامتی‌اش دست به دعا بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *