دیدار در گالری مریم

🔸پی‌آمد برگزاری جشن بورسیه، خیر ارجمند حاج بهرام معمارنژاد ضمن اعلام آمادگی برای همراهی در اعطای بورسیه به دانشجویان، اعضای بنیاد حامیان را به بازدید از گالری مریم دعوت کرد.
🔹گالری مریم را این خیر، برای دخترش مریم معمارنژاد دانش‌آموخته هنر، مهیا کرده است. این گالری در همسایگی بازار کاشان ( ورودی میانچال از خیابان باب‌الحوائج) واقع شده است.
🔸مریم با اینکه از نوجوانی نقاشی را مشق کرده و اصول این هنر را در هنرستان حاج امیر کتابچی کاشان و‌ سپس دانشگاه تهران آموخته است اما چند نفر در او تأثیر گذاشته‌اند: استاد مهدی اسدزاده، دکتر جاوید رمضانی و دکتر عباس اکبری.
🔹مریم متولد ۱۳۷۷ است و دوره‌های گالری داری و فروش آثار هنری را نزد دکتر جاوید رمضانی دیده‌ است. او انگیزه خود از راه‌اندازی این فضای نمایشگاهی – فروشگاهی در کاشان را گسترش فرهنگ گالری داری و خرید و فروش آثار هنری در این شهر عنوان کرد.
🔸در شب بازدید از گالری مریم، چالشی شنیدنی از گفتمان دو‌نسل با موضوع نوع مراوده و مواجهه جامعه با هنر و آثار هنری، در گرفت.
🔹این گالری در حال حاضر نمایشگاه و فروشگاه بخشی از آثار هنرمند بین‌المللی استاد عباس اکبری عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان است که موضوع آن چالش نگاه امروزی به هنر گذشته و‌ چشم انداز پیش روست که مدتی است بین این استاد ایرانی و هنرمند شهیر چینی «آی، وی، وی» به راه افتاده‌است.
🔸در این بازدید گلدان‌های جشن بورسیه تقدیم چند هنر‌مند جوان کاشانی شد:
▫️ مریم معمار‌نژاد ▫️ زینب زاقاری
▫️ میترا محمدزاده▫️ شکیبا معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *