درگذشت دکتر منوچهر آریان پور کاشانی

منوچهر آریان‌پور کاشانی فرزند عباس آریان‌پور کاشانی در سال 1309 در کاشان به دنیا آمد و پس از اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل به ایالات متحده رفت و کارشناسی و کارشناسی ارشد را در گرایش ادبیات انگلیسی و زبان‌شناسی و دکتری را در گرایش ادبیات قرن 16 و 17 (ادبیات رنسانس) اخذ کرد.

وی پس از چند سال تدریس در دانشگاه‌های آمریکا در سال 1970 به ایران برگشت و با همراهی پدرش دکتر عباس آریان‌پورمدرسه عالی ترجمه را بنیان‌گذاری کرد.

محصول یک عمر تحقیق و مطالعه ایشان، تألیف فرهنگ لغت‌های متعدد انگلیسی به فارسی  به همراه پدر،  فرهنگ لغت‌های پیشرو،‌ نگارش مقاله‌های متعدد درباره ادبیات انگلیسی و ترجمه و تألیف چند کتاب به فارسی و انگلیسی است.

این استاد فرهیخته چند بار تاکنون به همراه همسرش خانم «شری‌اندرسون» برای تدریس دوره‌های کوتاه مدت آموزش زبان انگلیسی به صورت افتخاری به دانشگاه آمده‌ است.

خلاصه پیام و یادداشت دکتر آریان پور  در بازدید از دانشگاه کاشان:

“بنده خیلی تحت تاثیر هستم. تصور من این بود که دانشگاه کاشان دارای یک ساختمان کرایه ای با تعداد محدود دانشجوست اما با دیدن این محیط و ساختمانهای مناسب و عرصه وسیع، بسیار برای آینده آن خوشوقت و امیدوار شدم و به عنوان یک کاشانی از وجود چنین موسسه ای آموزشی در کاشان به خود می بالم”.

1 فکری در “درگذشت دکتر منوچهر آریان پور کاشانی

  1. ابراهیمی پاسخ

    از نزدیک در مدرسه عالی ترجمه با دکتر منوچهر اریانور و پدرش اشنا شدم هر دو استاد فرهیخته و نوع دوست و مهربان بودند جای انها خالی است ولی یاد و خاطره انها در دلم حک شده از افتخارات ایران بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *