درگذشت زنده یاد سیدمرتضی هاشمیان، خیّر خوابگاه ساز کاشانی

زنده یاد حاج سيدمرتضي هاشمیان، عزيزي که با اشارت حاج خليل ترکیان فر به دانشگاه کاشان آمده بود و با اندیشه متعالی اش خوابگاهی برای دانشجویان بنا نهاد ولی نام خود را بر سر در خوابگاه برنتابيد و بي‌درنگ درخواست کردند نامشان را از مجموعه حذف و به جاي آن نام باباخليل را براي مجموعه انتخاب کنند. عنوان «باباخليل» همان حاجي خليل ما بود که غنچة لب نوه‌هايش آن را براي پدربزرگ انتخاب کرده بودند. حاج خليلی که مدرسه ای بنا نهاده و نام شهيدش را بر ان گذاشته بود، امروز نامش بر خوابگاهي نهاده شد که توسط دوستش حاج سيد مرتضي هاشميان ساخته شده بود، اينچنين خداوند سبب‌ساز اراده‌باني خوابگاه را هدايت کرد.  اکنون خوابگاه «باباخليل» نگين انگشتري خوابگاه‌هاي دانشگاه کاشان است.
وجود پر خیر و برکت حاج مرتضی هاشمیان خوابگاههای دیگری را برای دانشجویان دانشگاه کاشان رقم زد، خوابگاهی توسط پدر بزرگوارشان حاج محمد هاشمیان بنا نهاده شد و خوابگاه دیگری را مادر بزرگوارشان سرکار خانم شهین مسچی بنا نهادند و خوابگاه چهارم توسط دوست عزیز شان آقای علیرضا عصار ساخته شد. اندیشه متعالی و روح بزرگشان از این نیز فراتر رفت و با خیر بزرگوار حاج مهدی کتابچی، کتابخانه مطهر را بنیان نهادند که تهیه کتاب برای دانشجویان نیازمند است که دغدغه تهیه کتاب را دارند، نه تنها در دانشگاه کاشان بلکه با تهیه کتاب در دانشگاه بجنورد نیز کتابخانه مطهر شروع به کار نمود.
گرمي تبسّم اين سالک الي الله و نيکی سيرت اين آراسته مرد سخاوت و برکت گفتار اين مرد سبکبار در دانشگاه کاشان باقی خواهد ماند.
روحش شاد و قرین رحمت الهی

پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت درگذشت خیر ارجمند حاج سید مرتضی هاشمیان 

هر آنکس خدمت جانان به جان کرد 
به گیتی نام خود را جاودان کرد 

درست در هنگامه ترنم بهشتی  نوروز و اعیاد مبارک شعبانیه که کاممان آن به آن به شهد شکرین این اعیاد شیرین و شاد بود. خبری  درد ناک  ، غمبار و ناباورانه گرد ماتم بر سرزمین دلمان پراکند. 

خبر کوتاه و   پر غم بود . خیری بلند نظر ، باکرامت ، با اصالت و بانجابت در عنفوان ثمر بخشی و خیر گستری روی از این جهان فروگرفت و رحل سکنی  به سوی دیار ماندگار باقی افکند . 

حاج سید مرتضی هاشمیان به راستی یکی از گل های سرسبد خیرین خوابگاه ساز آموزش عالی بود که در دانشگاه کاشان خوابگاههایی به نام پدر و مادر خود بنیاد نهاد . خوابگاه باباخلیل و مشارکت در احداث یک  خوابگاه دیگر در این دانشگاه از دیگر یادگارهای خیر اوست و در کنار آن خیریه های دیگری مانند مشارکت در راه اندازی بنیاد کتاب مطهر به  یادگار گذاشت .

حتما و همیشه نام نیک و بزرگ این نیک آندیش ‌آینده بین به عظمت و عزت در این مرکز أموزش عالی ماندگار خواهد بود  و بی شک تا دانشجویان در این سراهای بیاسایند و بیارامند و در پی آن  ، تکاپوی علمی داشته باشند روح این گرانقدر مرد در آرامش و آسایش خواهد بود . 
خدایا در جوار رحمتت  سید مرتضی را تا بهشت بدرقه فرما . ما دانشگاهیان گواه خوبی و خیر کثیر او هستیم .

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه کاشان

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان

انا لله وانا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

روح بلند وملکوتی معلم اخلاق استاد فرزانه ونمونه عینی مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا….حاج آقامرتضى هاشميان از میان جمعی از دوستان و بستگان سوگوار آن عزیز به خدا پیوسته آسمانی شد.
محال است در این دنیای دون خاطره خصلتهای نیک،فضایل ومنش آزادگی بزرگی همچون حاج مرتضى از میان برود وبه ورطه فراموشی سپرده شود
يقين دارم اين دوست نيكوكارخوب زندگی کرد،خوب به پرواز درآمدوانشالله در سرای باقی در محضر پروردگارشان به روانی آب برانگیخته خواهد شد واكنون ما مغمون از دست دادن محضرشانیم….
خدایش جامه غفران فرو پوشاند و در سرای ابدى با موحدان واقعی خویش هم سفره وهم داستان گرداند
علی‌محمد الماسى

https://www.instagram.com/p/CM66bOtLGG6/?utm_source=ig_web_copy_link

https://www.instagram.com/p/CM65_lYLq3g/?utm_source=ig_web_copy_link

4 فکری در “درگذشت زنده یاد سیدمرتضی هاشمیان، خیّر خوابگاه ساز کاشانی

  1. علی.معصومی پاسخ

    سلام و درود

    سید مرتضئ هاشمیان مرد بزرگی که مشابه او را در همه عمر نیافتم
    واقعا که خوش گفت سعدی بزرگ:
    مرد نکو نام نمیرد هرگز
    مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

    واقعا هرچه فکر کردم شعری برازنده تر از این که لایق و برازنده وجود دوست و سرور گرامی سید مرتضئ هاشمیان عزیز باشد نیافتم

    تا ابد خوبیهایش را فراموش نخواهم کرد
    مرد نیک نفسی که هرگز در مصائب از حضور و وجود و اعتبارش برای حل هر مسئله ای مضایقه نداشت و با جان و دل اماده پذیرفتن میدان داری رفع و حل مشکلات بود و چه گره ها که با دست او بی درنگ باز شد که برشمردنش خارج از حوصله این مقال است.

    چه دردناک است
    هزاران حیف و دریغ که با وجود نازنینی چون ایشان ناچار گشتیم اینقدر زود و به یکباره جدا شویم.

    تا ابد خوبیهات را فراموش نخواهیم کرد
    مرد بزرگ
    سید مرتضئ هاشمیان عزیز
    همیشه در قلبمان خواهی بود

    ??????????

  2. سعید پاسخ

    به نام خدا
    روح این عزیزان شاد
    باتوکل به خدا سرچ کردم و به این سایت رسیدم
    ممنون میشم اگر پیام من رو خوندین
    کمک کنین به خانواده این سید بزرگوار برسم و مشکلم رو مطرح کنم.
    توکل به خدا

    • مدیر محتوای سایت نویسنده نوشتهپاسخ

      سلام و درود برشما
      مدیر سایت هستم
      بنیاد حامیان دانشگاه کاشان تنها در زمینه توسعه علم و فناوری و دانشگاه فعالیت دارد.
      در پناه خدا باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *