حاج آقا مهدي کتابچي

حاج‌آقا مهدي فرزند مرحوم حاج آقا امير کتابچي و خانم اقدس نوربخشيان به تاريخ 1349/1/14 در کاشان چشم در چشمه پر مهر خانواده گشود. وي از همان کودکي سيره پدر را در تعامل صادقانه با مردم ديده بود و آموخته بود که اعتماد مردم گنجي است بي‌پايان و آنچه از گذر خوش نامي نصيب آدمي مي‌شود در هيچ ترازويي نگنجد.

آقا مهدي از جدي بودن پدر در کسب و کار و علاقه او در خدمت به مردم و از ايمان قلبي والدين به خاندان رسالت عليهم‌السلام توشه‌ها اندوخته و از همين ذخيره الهي است که براي ايثار و گذشت هزينه مي‌کند.

مادري که براي تعالي علم و دانش بيش از صد جلسه خيّرين مدرسه‌ساز را در منزل خود کريمانه ميزباني ‌کرد فطرت نيک نيازي و نيک‌انديشي فرزندان خيّر خود از جمله حاج آقا مهدي را شعله‌ور نمود و پاي او را به مجمع خيّرين مدرسه‌ساز کاشان و بنياد حاميان دانشگاه کاشان و بنياد حاميان علم و فناوري کشور باز کرد و حاج آقا مهدي رياست اين دو مؤسسه پرکار را سال‌ها به عهده گرفت و در طول سال‌ها با ارتباط گرمي که با دل‌هاي پرمهر برقرار کرد موفق شد با همکاري و همراهي مديران دانشگاه و ديگر اعضاي بنياد حاميان دانشگاه کاشان اين نهاد مبارک را تا رتبه اول کشوري همراهي کند.

با همراهي و مشارکت فکري و مالي حاج آقا مهدي کتابچي و حاج سيد مرتضي هاشميان بود که «کتابخانه مطهر» در دانشگاه کاشان راه‌اندازي شد و امروز دانشجويان عزيز ما به جاي خريد کتاب‌هاي درسي تخصصي گران قيمت مي‌توانند کتاب‌هاي مورد نياز خود را حتي تا چندين ماه بدون هيچ هزينه‌اي از اين کتابخانه به امانت گرفته و استفاده کنند، تأمين کتاب‌هاي تخصصي و بلند مدت بودن دوران امانت دو ويژگي اصلي کتابخانه مطهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *