وبینار افتتاحیه طرح های به پایان رسیده ارتقاء خوابگاه‌ های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی با مشارکت خیرین

در وبینار افتتاحیه طرح های به پایان رسیده ارتقاء خوابگاه‌ های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی با مشارکت خیرین از رده 4 و 5 به بالاتر، از دکتر عباس مازوچی خیر دانشگاه کاشان تقدیر شد.
نوسازی خوابگاه شهید امیر منصور مازوچی با زیر بنای دو هزار و 800 متر مربع و با اعتبار شش میلیارد ریال در آذرماه 99 با حضور خیرین و استاندار اصفهان و امام جمعه کاشان و مسئولین وزارت علوم به بهره برداری رسید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این وبینار نقش خیرین در توسعه آموزش عالی را بسیار اثر بخش دانست و گفت: با حمایت و تلاش خیرین رشد و بالندگی و توسعه علمی در دانشگاه ها را شاهد هستیم.

دکتر منصور غلامی با گرامیداشت فرا رسیدن چهلیمن سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علیرغم تمام محدودیت ها، تمام نیازهای کشور درآموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارشناس تامین شده و این نشان می دهد دانشگاههای ما توان تربیت و تولید نیروی متخصص را دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های ارزشمندی در آموزش عالی شکل گرفته و استانداردهای آموزش عالی استاندارد بسیار بالایی است، خاطر نشان کرد: در دانشگاه ها نیروی انسانی تحصیلکرده سرمایه های بالقوه ای هستند که در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

وی به رشد علمی آموزش عالی کشور در حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: سال های متمادی است که در زمره 20 کشور مطرح دنیا قرار داریم و در 5 تا 6 سال گذشته جزء 16 کشور دنیا به لحاظ دانش تولیدی و عرضه مجامع بین المللی قرار داریم.

وزیر علوم به 44 پارک علم و فناوری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در دانشگاه های بیش از 200 مرکز رشد و بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند که به خلق ایده و تجاری سازی علم مشغول هستندکه از دستاوردهای مهم آموزش عالی است.

وی حمایت از دانشجویان قشر فرهیخته و تحصیلکرده را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجهیز صنعت با دانش و فناوری جدید رمز پویایی کشور است و فراهم کردن شرایط لازم در ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط هر چه بیشتر علم با صنعت و تجاری سازی علم در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر غلامی با بیان اینکه قرار گرفتن خیرین در کنار مجموعه دانشگاه و آموزش عالی بسیار امید بخش است و در توانمندسازی آموزش عالی اثر بخش و تاثیرگذار است ، خاطر نشان کرد: ما زمینه های مختلفی را در دانشگاه ها داریم که می تواند مورد حمایت خیرین قرار گیرد که بخشی خدماتی رفاهی و کمک به تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی است که نیازمند حمیات بیشتر خیرین است.

وزیر علوم تاکید کرد: قرار گرفتن خیرین در کنار آموزش عالی جریان بالنده و پویایی است که آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *